Акціонерне товариство «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України» (далі – Компанія) – провідний гравець галузі експлуатаційного утримання доріг загального користування державного та місцевого значення, до складу якого входять 33 дочірні підприємства.
Компанія заснована з метою забезпечення економічних інтересів держави та задоволення потреб суспільства у якісному утриманні дорожньої інфраструктури. Компанія відіграє важливу соціальну роль та є суттєвим фактором обороноздатності країни, активно впливаючи на процеси удосконалення та розвитку автомобільних доріг.
Працюючи у всіх регіонах зі Сходу до Заходу, з Півночі до Півдня, ми єднаємо країну своїми цінностями та відповідаємо за те, щоб кожен співробітник та посадова особа Компанії (далі – працівники) дотримувались наших бізнес-принципів, забезпечували виконання своєї роботи за найвищими етичними стандартами.
Кодекс етики та ділової поведінки (далі – Кодекс) – визначає основні корпоративні цінності, етичні вимоги та відносини між працівниками, партнерами, споживачами, акціонерами, державними органами. Конкурентами, представниками засобів масової інформації (далі – ЗМІ) та профспілковими організаціями. Кодекс дає чітке розуміння принципів ведення бізнесу, стандартів та вимог, яких мають дотримуватись усі працівники та члени наглядової ради Компанії. Знання та дотримання Кодексу допоможе кожному працівнику приймати правильні рішення, уникаючи ситуацій, які можуть завдати шкоди репутації Компанії.
Кодекс розроблений з урахуванням норм чинного законодавства України та не суперечить їм, а також з урахуванням загальноприйнятих етичних норм та правил ділової поведінки.
Жоден працівник в Компанії не може бути звільнений від дотримання Кодексу.
Жодні перепони у щоденній роботі, не можуть виправдати свідоме порушення положень Кодексу.
Наша репутація,як соціально відповідальної Компанії, залежить від розуміння та наполегливого виконання принципів Кодексу.
Щодня якісно піклуватись про комфорт і безпеку руху на всіх автошляхах України, сприяти сталому розвитку дорожньої галузі та бути надійною опорою функціонування транспортної мережі країни.
Слоган Компанії:
Працюючи – ми об’єднуємо країну!
Ми прагнемо дотримуватись низки ключових принципів:
Компанія усвідомлює всю міру відповідальності перед нинішнім і майбутнім поколінням за вплив нашої діяльності на навколишнє середовище. Тому Компанія здійснює безпечну діяльність, дотримується принципу динамічного економічного розвитку з максимально раціональним використанням природних ресурсів та зниженням кількості відходів і викидів.
Компанія зобов’язується постійно покращувати екологічні показники своєї діяльності.
Працівники Компанії:
Працівникам неприпустимо:
Компанія заохочує та підтримує працівників, дії яких спрямовані на відповідальне ставлення до навколишнього середовища.
Ми прагнемо бути лідерами та прикладом, своїми діями уникати небезпеки та сприяти збереженню життя і здоров’я наших працівників. Безпека та охорона праці є ключовим напрямом нашої корпоративної відповідності та частиною особистої відповідальності кожного. Працівникам необхідно уникати ризиків шляхом передбачуваної, обережної та безпечної поведінки.
Компанія:
Компанія зобов’язується:
Керівництво несе відповідальність за забезпечення охорони праці та техніки безпеки Компанії.
Працівники:
Права людини – це основні права та свободи, що належать будь-якій особі у світі, такі як гідність, рівність та повага. Компанії зобов’язується поважати та захищати права своїх працівників.
Ми здійснюємо свою діяльність відповідно до норм трудового законодавства України, а також повністю розділяємо всі принципи покладені в Європейській конвенції про захист прав людини. Компанія надає рівні можливості для всіх і заявляє про неприпустимість дискримінації на підставі таких ознак:
Компанія забороняє будь-яку дискримінацію, примусову та дитячу працю.
Працівники – носії корпоративних цінностей і корпоративної культури Компанії.
Працівники:
У Компанії є неприйнятним погрози та фізичне насилля, сексуальні домагання чи будь-які інші утиски, знущання щодо працівників під час виконання функціональних обов’язків чи спілкування з колегами або з будь-якими іншими особами, які перебувають у приміщеннях чи на території Компанії.
Будь-яка поведінка, що створює загрозливу, ворожу чи принизливу атмосферу для працівника чи іншої особи, яка перебуває у приміщеннях чи на території Компанії, вважається порушенням цього Кодексу та є підставою для притягнення до дисциплінарної відповідальності.
Компанія визначає, що вживання алкоголю, наркотиків або інших психотропних речовин працівниками матиме негативний вплив на їхню здатність належним чином виконувати свої обов’язки та на безпеку, ефективність та продуктивність інших працівників та Компанії в цілому.
Забороняється вживання у приміщеннях чи на території Компанії, а також у транспортних засобах, що належить Компанії або використовуються у виробничій діяльності, алкоголю, наркотичних речовин, токсичних чи психотропних препаратів, участь в азартних іграх.
Перебування в приміщеннях, на території або у транспортних засобах Компанії у стані алкогольного чи наркотичного сп’яніння є підставою для накладення дисциплінарних стягнень.
Працівникам не дозволяється проносити зброю в приміщення чи на територію Компанії, за винятком випадків, передбачених внутрішніми нормативами документами Компанії чи відповідним законодавством України.
Працівники Компанії незалежно від посади мають спілкуватись у чемній, толерантній та доброзичливій манері.
Працівники зобов’язані дотримуватися ділового (або smart casual) стилю одягу. Зовнішній вигляд співробітника не повинен бути зухвалим або недбалим.
Рекомендований діловий стиль – це одяг і аксесуари, що дозволяють виглядати авторитетно, впевнено, солідно, підкреслювати професійний статус та викликати і зміцнювати довіру колег і партнерів.
Для робітничого персоналу передбачені окремі стандарти одягу з обов’язковим використанням засобів індивідуального захисту. Зовнішній вигляд робітників повинен бути охайним та чистим.
Конкурентами Компанії є підприємства, організації та установи різних форм власності, які надають послуги з експлуатаційного утримання та ремонту автомобільних доріг загального користування, вулиць та доріг населених пунктів.
Компанія у взаємовідносинах з конкурентами:
Працівники:
Компанія цінує розвиток та підтримку партнерських відносин, що базуються на основі довгострокової співпраці, взаємної вигоди, поваги, довіри та справедливості, об’єктивності та сумлінно виконує свої обов’язки, передбачені умовами договорів.
Компанія зобов’язується:
Успішність АТ «ДАК «Автомобільні дороги України» забезпечується спільною діяльністю Компанії та її дочірніх підприємств.
Компанія взаємодіє з дочірніми підприємствами відповідно до вимог законодавства, статутів, внутрішніх документів Компанії та її дочірніх підприємств, а також положень цього Кодексу та будує співпрацю на основі відкритості, довіри, командної взаємодії.
Для реалізації зазначеного Компанія:
Конфлікт інтересів – це ситуація в якій власні інтереси працівника під час виконання ним посадових обов’язків суперечать або можуть суперечити інтересам Компанії, а також можуть впливати на об’єктивність та неупередженість у прийнятті ділових рішень.
Працівники повинні уникати ситуацій, які можуть призвести до конфлікту інтересів. В разі виникнення конфлікту інтересів працівник Компанії повинен звернутися за допомогою до свого безпосереднього керівника, щоб знайти шляхи вирішення в рамках цього Кодексу та законодавства України.
Працівники зобов’язані самостійно оцінювати умови і дії, які потенційно можуть призвести до конфлікту інтересів.
До поширених ситуацій, наслідком яких є конфлікт інтересів, належать, зокрема, такі:
*У розумінні цього кодексу близькі особи – чоловік, дружина, батько, мати, вітчим, мачуха, син, дочка, пасинок, падчерка, рідний та двоюрідний брати, рідна та двоюрідна сестри, рідний брат та сестра дружини (чоловіка), племінник, племінниця, рідний дядько, рідна тітка, дід, баба, прадід, прабаба, внук, внучка, правнук, правнучка, зять, невістка, тесть, теща, свекор, свекруха, батько та мати дружини (чоловіка) сина (дочки), усиновлювач чи усиновлений, опікун чи піклувальник, особа, яка перебуває під опікою або піклуванням, а також будь-які особи, які спільно проживають, пов’язані спільним побутом, мають взаємні права та обов’язки (крім осіб, взаємні права та обов’язки яких не мають характеру сімейних), у тому числі особи, які спільно проживають, але не перебувають у шлюбі.
При неможливості вирішення конфлікту інтересів безпосереднім керівником, працівник має право звернутися за допомогою до уповноваженого з антикорупційної діяльності або голови правління Компанії.
Компанія поважає право кожного працівника на конфіденційності та забезпечує виконання вимог законодавства України в сфері захисту інформації та персональних даних.
В свою чергу кожен працівник повинен виконувати вимоги законодавства України та внутрішніх документів Компанії, які регулюють процеси доступу, використання та розголошення конфіденційної інформації.
Працівники не розголошують і не використовують в інший способів конфіденційну та іншу інформацію з обмеженим доступом, що стала їм відома у зв’язку з виконанням своїх повноважень та професійних обов’язків, крім випадків, встановлених законом.
Працівники не повинні використовувати будь-які відомості про внутрішні процеси, будь-яку інформацію, одержану в процесі виконання своїх повноважень, з метою отримання особистої вигоди чи завдання шкоди Компанії.
Компанія забезпечує повну достовірність та відповідність фінансової звітності проведеним фінансовим та господарським операціям, включаючи також будь-які подарунки, представницькі заходи, інші прояви гостинності.
Працівникам забороняється:
Компанія у своїй діяльності дотримується вимог та принципів антикорупційного законодавства України.
Працівники не повинні приймати участь у діяльності результатом якої є неправомірне збагачення, отримання благ та винагород.
Працівники не мають права обіцяти, пропонувати або давати винагороди у вигляді грошей, майна, матеріальних цінностей або послуг державним службовцям і пов’язаним із ними особами з метою прискорення процедур отриманням дозвільних документів, спрощенням формальностей або отриманням інших переваг для Компанії.
Компанія допускає можливість приймати чи надавати подарунки, які відповідають загальновизнаними уявленням про гостинність, крім випадків, передбачених Законом України «Про запобігання корупції».
При цьому вартість подарунка не може перевищувати одного прожиткового мінімуму для працездатних осіб, установленого законодавством, на день прийняття подарунка, одноразово.
Сукупна вартість подарунків, отриманих від однієї особи (групи осіб) протягом року, не повинна перевищувати двох прожиткових мінімумів, установлених для працездатної особи на 1 січня того року, в якому прийнято подарунки. Подарунки і ділова гостинність, що приймаються і пропонуються, повинні відповідати таким критеріям:
Компанія, усвідомлюючи суспільну значимість результатів своєї діяльності та відповідальність перед державою прагне до побудови та підтримки стійких взаємовідносин з органами влади та місцевого самоврядування, які базуються на принципах законності, професіоналізму, взаємної довіри, поваги та непохитності зобов’язань.
Для реалізації політики щодо взаємодії з органами державної влади Компанія:
Компанія будує відносини зі ЗМІ на принципах відкритості та прозорості, оперативності та готовності до діалогу. Ми прагнемо дотримуватись високих етичних стандартів спілкування.
Відповідальним за реалізацію політики щодо взаємодії з представниками засобів масової інформації Компанія визначила фахівця по роботі зі ЗМІ, до обов’язків якого входить:
До активів Компанії належать: майно, грошові кошти, інформація, об’єкти інтелектуальної власності, в тому числі ліцензії, патенти, програмне забезпечення, обладнання, що використовується в індивідуальному порядку (наприклад, телефони і комп’ютери).
Нематеріальні активи, створені або розроблені працівниками в рамках виконання своїх функціональних обов’язків, є власністю Компанії в частині, що не суперечить чинному законодавству або укладеним договорам.
Працівники:
Працівники зобов’язані піклуватися про збереження матеріальних і нематеріальних цінностей Компанії. Нерівномірне користування активами Компанії є підставою для притягнення до дисциплінарної, адміністративної або кримінальної відповідальності.
Працівники Компанії несуть відповідальність за неухильне дотримання положень цього Кодексу.
Компанія застосовуватиме дисциплінарні заходи до кожного порушника Кодексу.
Компанія робитиме застереження, надсилатиме листи-попередження або оголошуватиме з вимогами законодавства.
Порушення більш серйозного характеру, повторні або неодноразові порушення можуть призводити до тимчасового безоплатного відсторонення від роботи, переведення на нижчу посаду, позбавлення або зменшення розміру премій, надбавок чи інших складових заробітної плати, вжиття сукупності вищезазначених заходів згідно з вимогами законодавства.
Звільнення, як правило застосовується у разі крадіжки або інших порушень, що пов’язані із зловживанням довірою або значним шахрайством, у випадках, коли особа вчинила декілька порушень відповідно до вимог законодавства про працю.
Дисциплінарні стягнення застосовуються відповідно до чинного законодавства та норм колективного договору.
У випадках, передбачених чинним законодавством Компанія може повідомляти у правоохоронні органи про всі відомі їй порушення, які можуть тягнути за собою кримінальну відповідальність.
Кодекс не замінює існуючих у Компанії нормативних актів, положень, інструкцій, наказів, порядків, тощо.
Компанія має право в будь який час вносити зміни до Кодексу та реагувати належним чином на прояви порушень цього Кодексу.